No Other Place ~ここにしかない場所~

お役立ち情報|子育て|レジャー|エコ|家電|音楽|読書など

【和訳】 THE CHARM PARK - Stars Colliding

JASRAC転載許可のあるはてなブログで和訳を紹介しています。

楽曲や音源のレビューはメインサイトを参照ください。

 

nootherplace.net

 


THE CHARM PARK / Stars Colliding (Lyric Video)

A new year

You see the world for more than they’d appear

It’s hard enough just chasing all those tears

I hope you make the best of you from here

新しい一年

みんな今までよりずっと世界は良くなるって思ってる

涙する姿を見つけることさえ難しいくらい

みんながこれから精一杯頑張れるといいな

Stay where you are, grow old tomorrow

Don’t go too far, stay in the shallow

My shining star, our time is precious

Our time is precious

そこにいて、明日も歳を重ねて

そんな遠くに行かないで、浅瀬にいてよ

輝く星、僕たちの時間は大切だよ

何ものにも代えがたいんだ

We set the world on fire

We climbed for something higher

We didn’t know any wiser

Oh I know we want to be happier

A billion stars are trying

Imagine all the colors shining

We’re after the same happiness inside

僕たちは世界を沸かせる

より高いところを目指した

他に良いやり方を知らなかったんだ

わかってるよ、もっと幸せになりたいだけなんだ

幾億もの星たちが頑張っている

すべての色が輝くのを想像してみて

僕たちは心の中の幸せを追いかけている

Another new year

Still we cling to something that we hold dear

We dread to face our deepest darkest fears

The distance makes it hard to make it clear

また新しい一年

まだ大切なものにしがみついている

心の奥底の暗い恐怖に向き合うことを恐れている

距離がそれをぼやけさせてくれる

Stay where you are, grow old tomorrow

Don’t go too far, stay in the shallow

My shining star, our time is precious

Our time is precious

そこにいて、明日も歳を重ねて

そんな遠くに行かないで、浅瀬にいてよ

輝く星、僕たちの時間は大切だよ

何ものにも代えがたいんだ

We set the world on fire

We climbed for something higher

We didn’t know any wiser

Oh I know we want to be happier

We’re all just stars colliding

Imagining the colors shining

We’re after the same happily ever afters

僕たちは世界を沸かせる

より高いところを目指した

他に良いやり方を知らなかったんだ

わかってるよ、もっと幸せになりたいだけなんだ

僕たちはみんな、ぶつかり合って

色とりどりの輝きを描く星たち

何があってもいつも同じ幸せを追いかけてる

After every heartache

After every story

After every moment

We’re all we’ve got

どんなつらいことがあっても

どんな物語だとしても

どんなことがあっても

手に入れたものが僕たちのすべてだ

Let’s set the world on fire

Climb for something higher

Oh the universe is our empire

Let’s grow until we can’t be happier

We’re all just stars colliding

Imagining the colors shining

We’re after the same happily ever afters

We’re after the same happiness inside

We’re after the same happily ever afters

世界を沸かせよう

もっと高いところへ昇ろう

宇宙は僕らのもんだ

もうこれ以上ないってくらい幸せになるまで頑張ろう

僕たちはみんな、ぶつかり合って

色とりどりの輝きを描く星たち

何があってもいつも同じ幸せを追いかけてる

心の中の幸せを追いかけている

何があってもいつも同じ幸せを追いかけてる