No Other Place ~ここにしかない場所~

お役立ち情報|子育て|レジャー|エコ|家電|音楽|読書など

【和訳】 Sam Ock - Every Moment

JASRAC転載許可のあるはてなブログで和訳を紹介しています。

楽曲や音源のレビューはメインサイトを参照ください。

 

nootherplace.net

 


Sam Ock - Every Moment [Official Music Video]

And it goes like this

Sweet bliss

それはこんな感じだよ

あまい至福の喜び

See, my heart is on fire

For all of my hope is slipping through these cracks

Of all my sin…

見て 僕の心に火がついてるよ

罪をすり抜けたいという想いを

叶えるために

I know that You know these things

This journey’s taking all the strength I have

見君はそれを知ってるよね

これは僕が持っている強さをすべて手に入れる旅さ

But You would take me up again

This fallen, beaten state I’m in

With You I know that I have everything

And I wonder

でも 君はまた僕をこの落ち込んで

打ちのめされた状態にするだろうね

君といると 僕はすべてを持っていることに気づくよ

そして思うんだ

Will it be today, or maybe tomorrow

That I find my strength in You?

For the road is long with sunshine and sorrow

But still I cherish every moment with You!

Yes I do! (right here,) when I’m with You!

今日なの?それとも明日かな?

君の中にある僕の強さを見つけられるのは

道は長く 光も悲しみもあるよね

でも それでも僕は君との一瞬一瞬を大切にするよ!

本当だよ!(ここで)君と一緒にいるときは!

See, I’m weary, I’m tired

But You give me peace of mind through all my days

And all my nights

I know that You’re guiding me

So every doubt I have will fade away

ほら 僕は心も体も疲れてるよ

でも 君は四六時中 心の安らぎを

与えてくれるね

君が導いてくれてるんだよね

だから どんな不安も消え去るんだ

And You would take me in again

This fallen, beaten state I’m in

In You I know that I have everything

And I wonder

そして 君はまた僕をこの落ち込んで

打ちひしがれた状態に連れていくだろうね

君の中に 僕のすべてがあるって知ってるよ

そして思うんだ

Will it be today, or maybe tomorrow

That I find my strength in You?

For the road is long with sunshine and sorrow

But still I cherish every moment with You!

今日なの?それとも明日かな?

君の中にある僕の強さを見つけられるのは

道は長く 光も悲しみもあるよね

でも それでも僕は君との一瞬一瞬を大切にするよ!

There is no better place

Of love and amazing grace

No more tears or pain

‘Til then I will never cease to pray!

ほかにもっと良い場所なんてないんだ

こんなに愛と恵みにあふれた素晴らしいところは

もう涙も苦しみもなくなるその時まで

僕は決して祈ることをやめないよ!

Will it be today, or maybe tomorrow

That I find my strength in You?

For the road is long with sunshine and sorrow

But still I cherish every moment with You!

今日なの?それとも明日かな?

君の中にある僕の強さを見つけられるのは

道は長く 光も悲しみもあるよね

でも それでも僕は君との一瞬一瞬を大切にするよ!

Will it be today, or maybe tomorrow

That I find my strength in You?

For the road is long with sunshine and sorrow

But still I cherish every moment with You!

今日なの?それとも明日かな?

君の中にある僕の強さを見つけられるのは

道は長く 光も悲しみもあるよね

でも それでも僕は君との一瞬一瞬を大切にするよ!

And it goes like this

Sweet bliss

それはこんな感じだよ

あまい至福の喜び