No Other Place ~ここにしかない場所~

お役立ち情報|子育て|レジャー|エコ|家電|音楽|読書など

【和訳】 THE CHARM PARK - Mothers

JASRAC転載許可のあるはてなブログで和訳を紹介しています。

楽曲や音源のレビューはメインサイトを参照ください。

 

nootherplace.net

 


THE CHARM PARK / Mothers "Home Session"

Mother why you crying now

It’s such a lovely day

I’ll never understand the reason for your tears

お母さん、なんで泣いているの

こんな素敵な日なのに

私には涙のわけを理解できないや

Mother tell me all your dreams

The dreams that had to halt

When I came to your world

お母さん、あなたの夢をすべておしえて

私があなたのもとにやって来たときに

あきらめなければならなかった夢を

I’m always a part of you

We’ll do it all over

If we can do life again,  I’d choose the same

I’ll make the same mistakes again

And I’ll know that time will never be on our side

Dear mothers, don’t ever change

私はいつだってあなたの一部だよ

私たちはやり直すよ

もう一度やり直せるのなら、私は同じ人生を選ぶだろう

同じ間違いを繰り返して

時間はずっと続かないことを知るんだ

いとしい母親たち、ずっと変わらないでいて

Daughter why you crying now

It’s such a lovely day

I’ll try to understand

娘よ、なぜ泣いているの

こんな素敵な日なのに

泣いてるわけを頑張って理解するね

I’m always a part of you

We’ll do it all over

If we can do life again,  I’d choose the same

I’ll make the same mistakes again

And I’ll know that time will never be on our side

I’ll know that destiny is something we can change

And I’ll know that things are better just the way they are

Dear mothers, don’t ever change

私はいつだってあなたの一部だよ

私たちは何度でもやり直すよ

もう一度やり直せるのなら、私はきっと同じ人生を選ぶだろう

同じ間違いを繰り返して

時間はずっと続かないことを知るんだ

運命は変えられるものだと知って

そのままの あなた でいたほうがいいことに気付くんだ

いとしい母親たち、ずっと変わらないでいて

I’m always a part of you

We’ll do it all over

If we can do life again,  I’d choose the same

I’ll make the same mistakes again

And I’ll know that time will never be on our side

I’ll know that destiny is something we can change

And I’ll know that things are better just the way they are

I’ll know the sacrifice and pain you had to bear

And I’ll know to thank you better from the bottom of my heart

Dear mothers, don’t ever change

私はいつだってあなたの一部だよ

私たちは何度だってやり直すよ

もう一度やり直せるのなら、私はきっと同じ人生を選ぶよ

同じ間違いを繰り返して

時間はずっと続かないことを知るんだ

運命は変えられるものだと知って

そのままの あなた でいたほうがいいことに気付くんだ

そして あなたの命懸けの苦労を知って

私は心の底から感謝していることに気付くんだ

いとしい母親たち、ずっと変わらないでいて